گزارش ویژه: رونمایی از نسل جدید کوره‌های القایی شرکت تپکا با تکنولوژی ریموت کنترل

همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی تهران، از نسل جدید کوره‌های القایی شرکت تپکا با تکنولوژی ریموت کنترل رونمایی شد. مهندس سیدصادق سعادتمند، مدیر عامل شرکت تپکا در مصاحبه تلویزیونی و مطبوعاتی با رسانه‌ها به تشریح این تکنولوژی پرداخت.

رونمایی از تکنولوژی ریموت کنترل کوره‌های القایی شرکت تپکا 01

مدیر عامل شرکت تپکا در خصوص به‌کارگیری تکنولوژی ریموت کنترل در کوره‌های القایی گفت: برقراری ارتباط از راه دور با کوره‌های القایی، از آخرین تکنولوژی‌های کوره سازان بزرگ دنیا است که در حال حاضر این ابزار بر روی کوره‌های ساخت شرکت تپکا نصب شده است. این فناوری قادر است پارامترهای اصلی عملکرد کوره مانند ولتاژ، جریان، وزن ذوب و … را از طریق ایمیل یا پیامک به مدیران کارخانجات ریخته‌گری ارسال نماید و مدیران می‌توانند در هر لحظه، از آخرین وضعیت عملکرد کوره، آگاه شوند. همچنین در صورت بروز خطرات احتمالی و عدم توجه اپراتور کوره، مدیران می‌توانند کوره را از هر نقطه دنیا با ارسال پیامک یا ایمیل خاموش کنند و یا فرمان‌های تعریف شده را برای کوره ارسال نمایند. ضمنا اطلاعات عملکرد کوره به صورت شبانه روزی در حافظه این سامانه به گونه‌ای ذخیره می‌گردد که تا چند هفته از طریق لپتاپ، تبلت و کامپیوتر قابل دستیابی می‌باشد.

رونمایی از تکنولوژی ریموت کنترل کوره‌های القایی شرکت تپکا 02

مهندس سعادتمند با بیان این که فعالیت ساخت کوره القایی در کشور اولین بار حدود ۳۰ سال پیش در جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر کلید زده شد، به خبرنگاران گفت: شرکت تپکا به لطف خدا و با تکیه بر تخصص و تلاش همکاران، موفق به راه اندازی بزرگترین کوره‌های القایی ساخته شده در کشور با ظرفیت ۱۰ تن گردید که از کوره های مذکور در شهرک صنعتی اردبیل جهت تولید بیلت فولاد استفاده می شود. همچنین طراحی و ساخت ماشین ریخته گری پیوسته (CCM) از حدود سه سال پیش در دستور کار واحد تحقیق و توسعه این شرکت قرار گرفت که اولین دستگاه از ابتدای سال ۹۲ در شهرک صنعتی بینالود به بهره برداری رسید و هم اکنون در حال تولید بیلت فولاد آلیاژی می باشد. خطوط جدید ماشین ریخته‌گری پیوسته ساخت شرکت تپکا،‌ در شهرک‌های صنعتی مختلف کشور در حال نصب و راه اندازی می‌باشد.

رونمایی از تکنولوژی ریموت کنترل کوره‌های القایی شرکت تپکا 03

مدیر عامل شرکت تپکا با اشاره به توانمندی صادراتی این شرکت در بخش فولاد گفت: حدود یک سال است که کوره یک تن ساخت این شرکت در شهر تاشکند کشور ازبکستان نصب و راه اندازی شده و کیفیت بالای محصول و همکاری متخصصین شرکت تپکا در مشاوره و پشتیبانی فنی از این دستگاه موجب شد تا کارفرمای ازبک به صورت کتبی رضایتمندی خود را از محصول و خدمات شرکت تپکا به مدیریت شرکت اعلام نماید. 

مشاهده مصاحبه‌ در رسانه‌های گوناگون:

واحد مرکزی خبر، خبرگزاری مهر، دنیای اقتصاد، خبر فارسی، ویستا، دنیای معدن، صدای صنعت، خبرگزاری پانا، مردم‌سالاری، ماین نیوز، خبرپو، آرت آنلاین، دُر نیوز، هور نیوز، صدای قزوین، چاپ و نشر، واضح، نرخ باکس، ویکی پی جی، بها کالا

تمام حقوق برای تپکا محفوظ است | طراحی: کاویانی آنلاین

close
وب‌سایت فارسیوب‌سایت فارسیوب‌سایت فارسی